на русский

מצבות מיוחדות של בר גינון: סיפורן המרגש של המצבות המיוחדות

אנו מספקים שירותי חידוש שיפוץ וגינון מצבות במרחב בתי העלמין של גוש דן

(השירות ניתן על בסיס חודשי או חד פעמי)

לפרטים חייגו:
03-381-8956

או השאירו פרטים:

מצבות מיוחדות של בר גינון מקבלות טיפוח מיוחד במינו. בכל מצבה אנו מתייחסים לסיפור האישי של המנוח, כאשר משפחתו ניגשת אלינו עם הסיפור המרגש והמיוחד, אנו בוחרים יחד את תהליך חידוש המצבה ומאפיינים את סביבת הקבר מחדש.

כל מצבה היא סיפור חיים. היא מפעל של אדם שהשאיר אחריו חותם בעולם. לכן המשימה הזו הופכת לכל כך ייחודית, וכאשר אנו מסתכלים במבט מלמעלה על כל המצבות אותן טיפחנו וחידשנו עד היום – אנו מגלים מבחר עצום של מצבות מיוחדות שפשוט גורמות לנו להתרגש כל פעם מחדש.

מצבות מיוחדות הן העשייה היום-יומית של בר גינון וטיפוח

הרבה לקוחות שואלים אותנו כשניגשים לתהליך בפעם הראשונה: איך אפשר לקחת את כל הרגשות המעורבים ולהפוך את זה לסיפור אישי של ממש? איך אפשר לקחת את סיפור חייו של המנוח ולבטא זאת באמצעות גינון סביב המצבה?

הרבה מהתהליכים הללו קורים בעיקר במצבות מיושנות, כאלה שהוזנחו לאורך שנים רבות, וצברו המון אבנית ובקטריות על השיש, מעל המצבה המלאה בזכרונות מתוקים…
במהלך מסוים בחיים, אם זה באזכרה, שבזמנה המשפחה מגיעה להתייחד סביב המצבה. אם זה כאשר אחד מבני המשפחה מרגיש צורך פנימי להגיע לבקר את המנוח בבית העלמין. מגיע שלב מסוים שבו רוצים לחדש את המצבה ומתחילים אף לייחס חשיבות לסביבת המצבה.

כאן מתחיל התהליך של חברת בר גינון אל מול משפחת המנוח. תהליך שתמיד מרגש אותנו.
מצבות מיוחדות הן תוצאה של מאות תהליכי חידוש וטיפוח סביבת הקבר.

"כל שיחת טלפון ראשונה עם לקוח היא סיפור מרגש בפני עצמו"

בשיחת הטלפון הראשונה אנו נחשפים לנקודה הכי כאובה וטעונה בחייה של המשפחה. אנו נכנסים לתמונה ומגלים עוד סיפור מדהים של נפטר בשם טוב מן העולם. חשוב לציין כי גולן נחשף כל שבוע מחדש לעשרות משפחות מיוחדות שמשתפות בנקודה הכי מאתגרת בחייהן.

"אני נחשף לסיפורים שהרבה פעמים פשוט מצמררים אותי. אני יכול לשמוע על אנשים שהותירו אחריהם מפעל חיים בלתי נתפס. אני שומע גם סיפורים מרגשים על נפטרים שנלחמו עד הרגע האחרון בחייהם. כל הדברים האלה ביחד פוגשים אותי בעבודה היום יומית, זה מה שגורם לי להשקיע ולעשות את הכי טוב שאני יכול כדי להביא למשפחה, ובעיקר למנוח, את חלקת הקבר הכי מיוחדת ומרגשת שיכולה להיות. מצבות מיוחדות הן חלק בלתי נפרד מהעבודה שלי."

במחשבה ראשונה אפשר לחשוב שמדובר על משהו די סטנדרטי, פשוט להגיע ולהניח כמה שתילים של פרחים ושם נגמר הסיפור. אבל זה לא בדיוק עובד ככה…

גולן שמתעסק בגינון וטיפוח מצבות כבר עשרות שנים – משקיע מחשבה והרבה מאוד אנרגיות בכל חלקת קבר אליה הוא מגיע בפעם הראשונה. מדובר על תהליך שמתחיל בניקיון הקבר וסביבת המצבה וממשיך לתוך שתילה של צמחים ופרחים מיוחדים. הרבה פעמים קורה גם שהמשפחה מבקשת בניית ערוגה מעץ שתכיל את הצמחייה. בניית ספסל ישיבה לצד המצבה ואפילו נטיעת עץ מיוחד לצד המצבה. מצבות מיוחדות מכילות בתוכן הרבה מאוד אלמנטים שהופכים את סביבת הקבר לפינה מיוחדת ומרגשת!

ככה נוצרות מצבות מיוחדות, כשמקדישים זמן ומחשבה לכל מצבה ומצבה.
"אני רואה את העבודה הזו כסוג של שליחות. ממש ככה. אני יכול להראות לך תגובות של לקוחות. התמונה שאני שולח למשפחה של המנוח זה הרגע הכי מרגש. כי התגובות שאני מקבל מהם בחזרה הן לא רגילות, אתה מרגיש שעשית משהו יוצא דופן עבורם. זה הכוח שמניע אותי להתמיד בהשקעה הזאת ולתת לכל מצבה את המקום המיוחד שלה."

גולן ממשיך לספר לנו על חוויות מרגשות מהשטח, של המפגש הראשון עם מצבות מיוחדות:

"היו פעמים בהם קיבלתי תגובות שפשוט ריסקו אותי, ממש ככה.
קרה לי כבר ששלחתי תמונה בסיום התהליך של חידוש מצבה, ואחרי 2 דקות קיבלתי טלפון עם דמעות, ממש דמעות של התרגשות, דמעות שיוצאות מהלב. זה הרבה פעמים קורה בעיקר עם משפחה מקרבה ראשונה של המנוח. משפחה שחייגה אליי כדי להזמין עבודה, ואחרי כמה ימים הם מקבלים תמונה של המצבה שאותה הם זכרו כמיושנת ומוזנחת. פתאום, הם רואים גינון סביב המצבה. הם רואים את השיש חדש, זה מציף בהם את כל הרגשות. אני יכול להגיד שזה אפילו במקרים מסוימים ממש מחדש להם את הנשמה, הם מרגישים שעשו חסד עם המנוח. זה לא דבר פשוט, זו עבודה שלוקחת אותך למערבולות של רגשות, על בסיס יום יומי. זה משהו שאי אפשר לתאר במילים. אני יכול להרגיש את העוצמות של הרגש שלהם דרך הטלפון."

כל מצבה שמתחילה תהליך חידוש וטיפוח היא מצבה מיוחדת. מכיוון שכל אחת כזו מקבלת את היחס והזמן הנדרשים כדי להפוך אותה לכזאת. וכל הדבר הזה קורה באהבה גדולה ובהתרגשות עצומה. מצבות מיוחדות, כל פעם מחדש."

אנו מזמינים אתכם לקרוא ולגלות יותר על מצבות מיוחדות של בר גינון. אם יש לכם סיפור מיוחד לספר לנו. אם אתם מתלבטים או סתם יש לכם שאלה חשובה בנוגע לחידוש מצבה, או גינון סביב חלקת הקבר, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר.

אנו מספקים שירותי חידוש שיפוץ וגינון מצבות במרחב בתי העלמין של גוש דן

(השירות ניתן על בסיס חודשי או חד פעמי)

לפרטים חייגו:
03-381-8956

או השאירו פרטים:

אם המידע הזה עזר לכם - שתפו אותו עם אחרים:

שירות מיוחד לפני אזכרה

אנו מספקים שירות חד-פעמי וללא התחייבות הכולל:

חידוש המצבה

ניקוי יסודי סביב חלקת המצבה

חידוש הצמחייה

אפשרות תיאום עם חזן

הצללה, כיסאות והגברה

ושירותים נוספים לבקשת הלקוח/ה